Köpvillkor.

Vi säljer både till privatpersoner, företag, föreningar och myndigheter.

Priserna visas både utan och med moms. Registrerar du dig som kund kan du se tidigare order, spara favoriter i en lista, recensera produkter m.m.

 

Priser och betalning

I butiken visas priserna inkl och exkl moms. I Kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad var för sig.


Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över

(till exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms).

Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.

Betalning med Payson.

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala.

Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd.

Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik.

Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Genom att göra ett köp hos BNR Produkter AB – godkänner du även våra köpvillkor.

Köpvillkor

Avtalspartner

Köpeavtal skrivs med:

BNR Produkter AB

Prästgården Od 524 96 Ljung

Org.nr: 559149-7762


Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller för konsument och näringsidkare när kunden handlar hos BNR Produkter AB, om inte annat särskilt skriftligt avtal skrivits mellan kunden och BNR.

När kunden handlar som konsument (privatperson) gäller de tvingande regler som finns enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) och Konsumentköplagen.

Vill du läsa mer om dessa, hänvisar vi till Konsumentverkets webbplats.

För att handla hos BNR måste köparen vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

Som konsument har du alltid rätt att få ditt reklamationsärende prövat i Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Om kunden tycker att en vara köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med – finns en tvist.

För att få denna tvist prövad vänder kunden sig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se.

Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Kunden kan även vända dig till kommunens konsumentvägledare och Konsumentverket för råd och hjälp eller EU-kommissionens onlineportal för tvistlösning

(gäller dig som är bosatta utanför i Sverige). Länken till onlineplattformen är: http://ec.europa.eu/odr

Om inget annat anges i dessa köpvillkor, gäller Köplagen vid försäljning till företag/näringsidkare.


För företag/näringsidkare:

Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän.

Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381)

om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare.


Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak.

Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 14 dagar från det att du har åberopat ångerrätten.

Om produkten har använts mer än skäligt för att kontrollera funktionalitet, kommer avdrag för värdeminskning att göras (om varan kan betraktas som begagnad).

Avdraget dras ifrån beloppet som återbetalas.

Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör som t.ex. kabel, bruksanvisning, batterier och fjärrkontroll.

Vid retur enligt ångerrätten står du själv för returkostnaden. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du som återsändare ansvarar för returen.

När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning för produkten (med eventuellt avdrag för värdeminskning).

OBS! Kostnaden för eventuell frakt av varan till dig återbetalas inte.

Det kan ta ca 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du kan erhålla återbetalningen.


Returer skickas till:

BNR Produkter AB

Prästgården Od

524 96 Ljung


OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller som rekommenderat.

Undantag från ångerrätten:

Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla samt varor som är specialbeställda.

Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.

Ångerrätten gäller inte för företag/näringsidkare.


Garantier

Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning. Vissa produkter har dessutom förlängd garanti.

I det fallet man behöver registrera produkten hos tillverkaren för att aktivera denna förlängda garanti – hjälper vi dig med detta så långt det är möjligt.

Det kan ex handla om att registrera maskinnummer och försäljningsdatum hos tillverkaren.

Garantin gäller inte om felet beror på en olyckshändelse efter att kunden fått varan eller om du låtit bli att följa skötsel- och installation / serviceanvisningar.

BNR Produkter AB förbehåller sig rätten att reparera varan eller byta ut den.

Leveranser

Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara och land. Till exempel kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en som finns i lager i samband med beställningen.

Normal leveranstid för lagerförda produkter är ca 1-3 dagar. För adresser i glesbyggd, till öar som kräver färjetransport och adresser i norradelen av landet

kan bli några dagar längre än normal leveranstid pga längre sträcka och färjors regler för exempelvis farligt gods.

Vi använder oss av olika transportbolag för leverans till dig. Förseningar kan uppstå i deras leveranstider.

Vi är inte ansvariga för leveranstiden när paketet övergått till transportbolaget. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.

I det fall att leveransen av varan dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas utgöra normal leveranstid ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt.

På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet.

I kundvagnen kan du på de flesta produkter välja mellan ett par olika transportsätt och mellan olika leverantörer.

Om du har bättre förutsättningar att hämta ut ett paket från en speciell leverantör – rekommenderar vi dig att välja detta leveranssätt.


Transportskador

Blir din produkt/paket skadad i transporten ber vi dig att anmäla händelsen till vår kundservice. 

Transportskador rekommenderar vi dig att anmäla så snart som möjligt från mottagandet, men senast inom två månader från mottagandet.

Föreligger speciella omständigheter kan det anmälas senare. Underlåtelse att följa dessa riktlinjer kan resultera i att kostnaden för produkten inte ersätts.

Tänk på följande när du vill returnerar en transportskada:

Återlämna paketet så snart som möjligt till postens serviceställe eller åkeriet som levererade det. Tänk på att skicka med faktura och/eller fraktsedel.

Gör en anmälan hos posten/åkeriet och meddela oss ärendenumret.

Ersättningsleveranser är avgiftsfria.

Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du är ansvarig för returen.

För en snabb och enkel retur bör du kontakta vår kundservice. 

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller som rekommenderat.


Ej uthämtade paket

Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för ej uthämtade paket som returnerats till oss.

Outhämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp.

Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du själv fraktkostnaden för det andra utskicket.